Hot Fuzz (2007)

"- lurch nerede?
+derin dondurucuda.
- "motorun soğusun" dedin mi?
+ hayır, bir şey diyemedim.

- yazık olmuş.
+ ama odada bana saldırdığında oyuncak maymunla dikkatini dağıttım. sonra "oyun zamanı bitti" dedim.
-adamımsın! "

İşte Shaun of the Dead kadrosu, işte onu aşan bir yapım. İnsanların sürekli -neden yaptıklarını hiç anlayamadım- ezdikleri ingiliz komedi anlayışının haklı galibiyeti.

Komedi filmlerinden haz etmeyen şahsımı, gülmek için filmi durdurmaya iticek kadar başarılı bir filmdi her şeyden önce Hot Fuzz. Alışıldık komedinin dışında, absürdlük derecesi inanılmaz dengeli -ne b.ku çıkmış, ne de soğuk- içerdiği göndermelerden tutun da "ben şimdi buna neden bu kadar güldüm ki ya" dedirten dumur sahneleriyle kesinlikle bir aferini hakeden bir yapım. Absürd komedi sevenlerin defalarca izleyeceği türden hem de.

Yönetmen Shaun of the Dead' de olduğu gibi Edgar Wright. Başrollerde yine aynı filmden tanıdığımız Simon Pegg-Edgar Wright ikilisi yer almakta. Ama o ne ikili be! İmkanım olsa zorla odama kitlerim, kafa göz yardırttırırım bu adamlara. O derece hasta insanlar.



Son yarım saatinde klişe bir film olduğunu sanıcaktır ilk defa izleyenler, lakin artık 2000li yıllar itibariyle böyle şeyler görmüyoruz pek şükür. Dumura uğratıyor film evet. Çok da güzel bir öğüt veriyor. Öğütü yazının sonunda bulabilirsiniz.

Sonuç olarak çok eğlenceli bir 2 saat geçirten, her ne kadar imdb puanı olan 8.0 i haketmediğini itiraf etmek zorunda olsam da hatırladığımda sokak ortasında salak salak gülmeme sebebiyet verecek sahneleri itibariyle geçer notumu almış tatlı bir şeydir bu efendim. Kalabalık izleyiniz.

Emekli düzeyinde yaşlıların kadrolaşmasını engelleyin!

Puan: 7.6

1 kendini bilmez laf yetiştirmiş:

  Berkay

14 Mayıs 2009 13:44

ilk yarım saatiyle bu ne aq dedirten sonrasını kapattığım için izlemediğim acaba asıl olayın 31. dakkayla mı başladıını merak etmeme rağmen aynı işkenceye katlanamayacağım için bilemeyeceğim bir film... neresi komik lan bunun aq